umairahpun nak gosip jugak

umairahpun nak gosip jugak

salam perkenalan

salam perkenalan

CE KLIK...CE KLIK KAT SINI ADA APA YEK....

17 May 2010

Lawak serius

Pagi selepas membeli barang keperluan dapur di Pasar NSK Balakong... sepasang suami isteri macho dan cun sedang ligat memerhatikan mesin pengisar ais batu... krek..krek.. bunyi mesin yang dikendalikan oleh seorang mamak india...

ummi : yang.... ais cendol... jom kita minum... awak belanja tau..
ayah : dah agak dah...jomlah... lagipun panas ni...macam best je tengok mamak tu punya peluh!
ummi : pengotor ayah ni...
ayah : mamak cendol kasi dua...minum sini aaaa
mamak : siap..abang...akak kasi duduk dulu..

maka terduduklah pasangan tersebut di bawah sebuah payung bewarna merah...fuh! dah ler panas warna merah lak payung mamak ni....mamak dengan senyum yang menampakkan gigi putihnya menghantar dua mangkuk cendol ke meja mereka.

ummi : bestnyer...dapat minum cendol sejuk ni..tapi tak boleh lawan dengan cendol pontian kan ayah..
ayah : memanglah...mamak pontian tu buat cendol pakai underwear(seluar dalam)

tersembur...semua cendol si isteri..sambil orang di meja disebelah tengok terpingga2... apasal mereka berdua ni? gilo opo?

ummi : ye ke...pakai seluar dalam! pengotor tul mamak tu.. kenapa pakai seluar dalam yah! ieee jangan makan kat situ lagi ..berdosa tul buat makanan macam tu..

penuh emosi si isteri bercakap...si suami gelak sakan...maka si isteri terpingga2

ayah : memanglah dia pakai seluar dalam... kalau tak pakai seluar dalam nanti nampak pulak benda yang tak sepatutnya.juling pulak mata orang beli cendol dia...bukan dia je pakai seluar dalam..ayah pun pakai..apalah ummi ni... poyo tul...
ummi : jahat!....ayah jahat!...wakanabeb...

si isteri menepuk-nepuk bahu si suami tanda perotes... mamak kedai cendol turut tersenyum...macamlah mamak tu tau pasangan tu berbual apa..tapi yang pasti si isteri terkena oleh lawak suami yang loya buruknya terlebih-lebih. ~the end~

No comments: