umairahpun nak gosip jugak

umairahpun nak gosip jugak

salam perkenalan

salam perkenalan

CE KLIK...CE KLIK KAT SINI ADA APA YEK....

26 May 2010

Malam YAng MISteri

Story 1
banyak kali juga aku dengar macam ada seseorang lempar barang depan pagar rumah aku... waktu tu pukul 12 malam ke atas..bila selak langsir tak ada nampak apa2..... terdengar pergerakkan kaki di atas bumbung...  sampai kan cik mairah bangun dari tilam dan mencari bunyi tu... tiba dekat dapur terus tunjuk bumbung... apa lagi aku and en. suami hanya berpandangan... apakah cik mairah tahu sesuatu atau nampak sesuatu?mmmmmmm  seram gak..

aku tak nafikan yang aku sensetif terhadap benda2 macam tu... manusia atau tut..... tapi aku lagi takut terhadap manusia.... kalau tut... cuma kacau-kacau je...tapi kalau manusia siap pecah rumah lagi... seram gak..

Story 2
semalam aku terasa sakit-sakit bahagian bawah perut.. mungkin sebab dukung cik mairah yang semakin semangat dan menangis sebab jatuh... malam tu terpaksa call en.suami teman pergi jumpa tukang urut, en. suami masih dalam berkerusus di UNITEN terpaksa keluar jap...nasib dekat boleh dia balik kejap teman aku pi cari tukang urut.
tiba kat rumah tukang urut  orangnya tak ada, pulak tu aku berdiri betul-betul di bawah pokok yang rimbun dan menyeramakn di hadapan rumah tukang urut itu.

dengan perasaan yang hampa aku balik dan sampai dirumah terus solat isyak... sewaktu nak solat tu bilik aku tetiba je berbau harum... bau bunga kemboja...automatik bulu roma aku meremang... cik mairah lak tak nak masuk bilik..malam tu masa tidur cik mairah jadi macam tak tentu arah...akupun rasa lain macam...
apakah cik mairah tahu? terus cakap kat en.suami tak payah balik UNITEN semula tidur kat rumah jelah...temankan aku and cik mairah

Story 3
selalunya lepas maghrib dalam kul 7.30 mlm baru aku mandi sebab masak dulu... mandi baru solat magrib...masa tengah mandi terdengar suara en. suami sedang berbual2 dalam hati terdetik juga 'dah balik ke en. suami ni? selalu pukul 8.00 mlm baru sampai rumah' bila buka pintu bilik air tak ada pun en suami..tengok cik mairah tengah main2 dengan kuda and moomoo..
en.suami pun dah terkena macam aku... dia ingat aku yang bercakap masa dia tengah mandi.. bila dia keluar bilik air dia tanya aku 'Ummi tanya apa tadi?' aku garu kepala jelah...bila masa lak aku bercakap dengan dia...

mak aku pernah cakap... mahluk halus nipun kejadian allah...mahluk ciptaan allah.. kadang2 dia saja kacau-kacau kita... nak berkawan or saje nak bergurau2 manja... kadang2 singgah rumah nak tengok kita buat apa.. cuma jangan takut sangat kat mereka ni...

No comments: