umairahpun nak gosip jugak

umairahpun nak gosip jugak

salam perkenalan

salam perkenalan

CE KLIK...CE KLIK KAT SINI ADA APA YEK....

18 May 2010

sakit...sian cik mairah..

semalam 17/5/2010 cik mairah kena cucuk 1 tahun setengah... tak sangka anak dara aku dah melangkah dewasa..kira-kira dalam kelendar cik mairah dah masuk 1 tahun 7 bulan.... wah!!!! cepatnya... datang klinik putrajaya seawal pukul 8 pagi masuk bilik 1 nurse tanya cik mairah dah pandai cakap ke? dah pandai main ke? dan macam-macam benda ler... tapi cik mairah senyum tanpa suara... masa situasi nak keluar dari bilik tu tiba-tiba cik mairah bersuara " mi...jom...lik..!" sambil memegang tombol pintu.. nurse ketawa dengar dia bersuara secara tetiba.

masuk bilik cucuk cik mairah diam je..

ummi: "mai tengok ayah....jangan tengok jarum k"
ayah: 'mai...tengok ni...ayah ada pen...tengok ni....'

cik mairah mendengar arahan...tengok je si ayah... nasib tak menangis...
bila dah selesai..aku cuba test dia berjalan.. cik mairah jalan senget... tergelak aku tengok gelagat dia..macam orang dewasa...

malam tadi... amik cik mairah dari umah pengasuh sampai je rumah terus cari bantal busuk... main kuda kejap... ikut aku ke dapur and last dia cakap "mi...akit.. aki...auw....akit...aki.." sambil menunjuk tempat kaki yang di cucuk...

aku tengok kaki dia..emmmmm sian kaki lebam ler... aku tuam2.."auw...kit lah...ayah...kit lah.."
cari ayah pulak cik mairah ni...ayah balik lambat pulak tu...hmmmm sian cik mairah dan kaki lebamnyer...
malam tadi juga mulutnya tak berhenti mengomel...membebel...sakit kaki..kelakar..kecik2 dah pandai membebel.. tiba2 si ayah bersuara..
"macam ummi...cakap tak berhenti"

tapi yang pasti cik mairah dah semakin membesar...maka semakin besarlah cabaran buat aku dan suami mencorak dan mendidik dia...aku mengharapkan yang terbaik untuk anak aku...insyaallah...

No comments: