umairahpun nak gosip jugak

umairahpun nak gosip jugak

salam perkenalan

salam perkenalan

CE KLIK...CE KLIK KAT SINI ADA APA YEK....

14 June 2010

apa perlu aku lakukan

apakah tahap kesabaran aku ni boleh seperti siti khadijah isteri rasullulah? aku manusia biasa yang punyai perasaan dan ada tahap kesabarannya....

apa lagi yang kau nak sahabat? tak puas ke kau sakitkan hati aku? kau canang seluruh dunia penghijrahan aku ke bhg TW ni sebab aku bergaduh dengan kau... kau pertahankan diri kau dengan kata2 dusta pada mereka... kau sebar fitnah pada mereka.... kalau kau sakit hati dengan aku terpulanglah tapi kenapa nak babitkan mak bapak aku? babitkan suami aku? aku tak pernah nak buruk2 kan keluarga kau ....

sahabat...tahap kesabaran aku ada hadnya... kau menyebar fitnah pada tempat yang salah... orang disekeliling kau adalah kawan2 aku yang lebih mengenali aku... cukuplah sahabat..... bukan kah kau suka aku pindah? tapi kenapa kau nak cari pasal lagi? aku dah letih orang asik bercakap kau selalu mengutuk aku... menghina aku...

sahabat...kalau aku ni jahat seperti yang kau sangkakan terpulanglah.... aku dah letih menghadap muka kau... penghijrahan aku ke tempat baru merupakan satu rahmat yang indah buat aku... kalau kau nak tahu aku bahagia di tempat baru... tak ada seorangpun kawan baru aku disini muka dua talam macam kau... kawan makan kawan macam kau... gunting dalam lipatan macam kau...

sahabat...buatlah apa yang kau suka tapi tolonglah jangan kau babitkan mak dan bapak aku serta suami aku... sekecik kumanpun aku tak pernah bercerita pasal keluarga kau pada orang luar... tapi kau????? memburukkan aku agar semua orang benci dan pandang hina pada aku..
sahabat....walau sebesar mana kawan2 aku kau hasut dengan cerita2 dusta...kau kena tahu mereka lebih mengenali aku... dan kau perlu tahu apa sahaja yang aku cerita pasal aku pasti aku akan tahu... samaada cepat atau lambat....

sahabat..hentikalah sikap busuk hati kau itu...kau perlu ingat kau akan bertukar di bahagian baru... kau belum bertemu buku dan ruas..

terima kasih sahabat...terima kasih fitnah yang kau sebar pada seluruh orang.... apa perlu aku lakukan? memaafkan kau sudah lama...tapi kenapa kau masih di takuk yang lama? kemaafan bagaimana yang perlu aku berikan?

7 comments:

Siti Fazilah said...

Sekiranya dia bersalah,jgn awk pula yg terlebih berdendam..
Manusia tidak pernah lepas dt ujian Allah..sekiranya dia mohon maaf,maafkanlah dia setulus hati..
Sesungguhnye,memaafkan itu adalah lebih baik..

stokinbusuk said...

saya dah maafkan dia kak tapi... kenapa dia nak ulangi lagi kesilapan dia? saya dah cuba terima dia untuk menjadi kawan tapi kenapa dia nak juga menjadi lawan? tahap kesabaran saya ada had nya... saya yang laluinya... hati saya dah terkilan sangat...

stokinbusuk said...

sekali dia buat silap saya maafkan tapi bila dia babitkan mak bapak dan suami saya ... macam mana pulak penerimaan nyer... dia tak kenal keluarga saya tapi kenapa nak bercerita baik buruk keluarga saya? kenapa harus saya dah bertukar bahagian tapi dia masih mencanang cerita saya pada orang luar? hati saya dah terlebih terluka kak... terluka sangat2

stokinbusuk said...

kemaafan setulus hati bagaimana yang perlu saya beri? kemaafan yang bagaimana harus saya hulurkan? selama ni saya berdiam diri...biarkan dia terus kecam saya.. tapi saya ada perasaan kak eila... maaf macamana lagi saya nak buat... saya dah buat baik tapi dia tetap macam dulu...

Yatie Ahmad said...

sabar ella, insyaallah ada hikmah disebalik semua ini... Kalu 'DIA' nk bercakap apa pun biarkan suatu saat kebenaran akan terbukti juga...

rozilah said...

apa yang die dendam sangat ngan awak? takpon sebenarnya dia sangat jeles ngan awak. biarlah dia ngan labunya. lagipon orang lain tak caya pon ngan citer die kan? lama2 nanti akan makan diri die sendiri gak.

stokinbusuk said...

terima kasih kakak2 ku tercayang... terima ksih bagi sokongan pada saya... saya sedih...wah...