umairahpun nak gosip jugak

umairahpun nak gosip jugak

salam perkenalan

salam perkenalan

CE KLIK...CE KLIK KAT SINI ADA APA YEK....

04 August 2010

Inilah dia nasik ambeng

sabtu malam ahad lepas kenduri menyambut puasa dan doa selamat kat rumah aku... seperti biasa kitaorang punya adat mesti ada nasi ambang biasanya kitaorag buat dalam 8 atau 12 dulang tapi malam tu cuma 8 dulang je sebab malam tu ramai orang buat kenduri... lagipun seronok masak2 beramai2 membuat juadah nasi ambeng ni.. bagi sesiapa yang tak mengenali rupa nasi ambeng ni... meh ler tengok rupa nyer...


menu2 di dalam satu dulang
biasanya 1 dulang ni 4 orang makan

nasi putih
sayur goreng
sambal goreng jawa
mee goreng
serunding
ayam masak merah
ikan masin
rempeyek kacang tanah

sedap tau makan ramai2... aku paling suka makan dalam dulang dengan adik beradik aku..seronok... tak boleh nak dibayangkan... teringat zaman kecik2 dulu. mmmmmmmmmmmmmmmm.... aku akan pertahankan adat tradisi aku ni.. rugi anak jawa tak menghargai adat tradisi kaum jawa ni..

No comments: