umairahpun nak gosip jugak

umairahpun nak gosip jugak

salam perkenalan

salam perkenalan

CE KLIK...CE KLIK KAT SINI ADA APA YEK....

09 August 2010

'Pot Luck' Geng Bas Sekolah

Akhirnya berjaya juga kita membuat potluck ye kengkawan setelah berapa kerap kali kita tunda atas sebab2 yang tak dapat nak dielakkan... rasa seronok bila makan ramai2, makan sekali pasti nak lagi... semua memainkan peranan yang penting...thanks for the lunch my friends...nanti ada masa dan rezeki kita buat lagi lepas raya. Makan dengan kenyang sampai nak terkeluar balik pun ada...

lauk pauk yang telah ditaja khas oleh anda semua

Lauk hati ini ditaja khas oleh Dayah and mak nyer...
time kacih makcik bangun pagi masak untuk kami yg tak tahu malu ni hehehehe
time kacih juga pada Dayah yg memerah keringat membantu maknya mengupas bawang.. uhhh sungguh sadis bawang itur..

Cendawan goreng diusahakan oleh Lela Akera...cayalah makcik...sedop nyor cendawan hang tanam ni...

 Ini hasil kajian lauk dari Aku  selama sebulan....keli berlada.. penat tangkap dalam parit ikan keli ni..

 Satay daging ini disponser oleh kak Rojilah...ummmm sedopnyor lah... made in kodah kato nyo.

 Bubur Lambuk ni Nurul buat... sedap..dah boleh kawin makcik ni..

 Telur Sambal ni di hasilkan oleh ibu mengandung (Kak Tie) yang aku dera suruh masak gak...
hahaha sedap telur dia... telur ayam k

 Nasi ni telah dihasilkan oleh EO..penat EO membanting padi sebelum menjadi nasi.. terima kasih EO sudi masak nasik..i lap u...u lap periuk nasik huhuhu

 Ini pulak manisan mulut yang diusahakan oleh Siti Pajilah... terima kasih Eryna sebab sudi kongsi susu untuk membuat manisan mulut ini dengan auntie2 semua ye... kita dah jadi adik beradik susuan... penat ummi perah nak penuhkan satu balang tur... sayang ummi Siti Pajilah.. enak banget kok manisan nya.. heheheheheeeee...jangan marah...


Seperti biasalah aku mesti ada sketsa sampingan... nasiblah gambar sape yg kena snap dia jadi bahan sketsa aku.. sorry ye kengkawan...

Siti Pajilah: Lela...tepilah saya nak tangkap gambar kerusi tur...bukan muka awak..
Dayah: Entah...perasan... aku nak tangkap gambar dinding tu buat bahan bukti kat mana 'potluck' kita ni..
Lela: Alahaaaaaa.... renci tau, baru nak kontrol cun giler... walaupun aku tahu aku memang giler...

Lipas: teruk betul mereka ni... aku yang kecik bawah meja ni tak dipandang langsung... akupun nak glamour gak..renci... asik2 muka diaorg je masuk blog..
Semut: Sabor le lipas... kau tu tak sedor diri ke.. kau kan binatang... tak mandi pulak tu.. busuk bau ketiak kau tu lipas...ketiak kau bau lembu...
Lipas: Memang lah aku binatang... abistu kau siapa?
Semut: Aku ialah....... "power rangers"...hahahaa
Lipas: Giler...macam Lela dia ni..kesian2 muda2 dah giler..

Kak Tie: Cepatlah EO... lepas makan puding siti ni apa kata kita minum kicap pulak... best tak idea saya..
EO: ekau kenapo tie.. aku jap lagi nak pi main poco2... ekau pilah sorang2 minum kicap tu.. tak kosa aku nyah..
Kak Tie: Ha... iyolah2 kita tukar strategik yoo..kito minum jo sirap suam lagi baguih nooo
EO: Ha... taupun ekau.... sirap suam bagus untuk gigi dan tulang..setuju..setuju... tak jadi pi poco2 terlupa kaki eden sakit.. next month je eden pi poco2..

Nurul: Nama saya Nurul..eh bukan2... Nurul Nadia..eh...lupa nama penuh... nama sebetulnya Nurul Nadia binti Mispan.. kita kena pulau oleh kakak2 samseng kampung pening lalat sebab kita makan paling corot... hujan dah berhenti tapi kita masih makan lagi... kalau awak semua nak tahu...kitalah yang masak bubur lambuk tadi...jangan lupa undi kita ye... 

KORANG SEMUA TERIMA KASIH BANYAK2 YE...
MINTA HALAL SEMUA MAKANAN NI YE...
KALAU KORANG TAK HALALKAN...KORANG TUNGGULAH AKU KAT TANDAS NANTI AKU KELUARKAN BALIK HEHEHEHEHEHE

No comments: