umairahpun nak gosip jugak

umairahpun nak gosip jugak

salam perkenalan

salam perkenalan

CE KLIK...CE KLIK KAT SINI ADA APA YEK....

01 October 2010

Ayah... KAu Jumpa Gak Jalan PULANg...

Ayah ku pulang dari kota...tet..tet...
Ayah ku belikan keropok... keropok ikan warna merah.
bolehlah ummi bawak pergi ke opis..
pon..pon..pon.. mairah beleter macam bunyi hon..
cepatlah ayah cepat balik...anak daramu dah tentu arah...

Ayah.... akhirnya...dikau yang kucintai jumpa gak jalan pulang setelah mengembara ke beberapa pelusuk negeri menjalankan tugas kerana kerajinanmu itu sebagai penjawat awam...(poyo)...
betapa gembira cik mairah mendengar berita dikau nak pulang abang ooiii tak habis2 suruh bini mu yang agak suku ni ambik handphone suruh call dikau bang ooiiiiii..
dah tak larat nak melayan binimu ni suruh je tunggu sampai dikau bukak pagar... bunyi je kunci pagar dibuka...terus cik mairah jerit "ummi!!!! ayah lik..!ye..ye...ayah lik".. excited cik mairah wey...
terlompat2, terjerit2.... siap cium tangan ayah berpuluh2 kali... sian anak dara dikau bang oii..


akupun ada perasaan rindu gak kat dikau bang... tapi baru je binimu ni sentuh dikau. anak daramu dah marah2.. macam dikau kepunyaan dia seorang.. hikhikhik


dikau tak tahu bang, sebelum kau sampai rumah dia asik2 belek2 gambar dikau kat bingkai gambar tu... macam orang dilamun cinta.. tapi bang aku bersyukur dikau dah balik sebab aku boleh tidur dengan aman, tenteram dan lena.. dan cik mairahpun boleh tidur lena, aman dan tawaduk..tak lagi meracau2 berkelana nak tidur mencium bajumu dan gambarmu.


Aksi2 sebelum menyambut ketibaan Ayah kamu.. penat ummi suruh posing aksi sopan2 tapi sebab dah teruja tunggu ayah nak balik cik mairah posing tak tentu arah..

pandaipun posing jelita-jelita sikit...  adik manis..kasi senyum juga..

suka hati kamulah cik mairah nak posing gaya bebas asal kamu berasa tenang dengan perbuatan kamu itu..hikhik

Akhirnya....malam semalam dikau tidur lena cik mairah.... begitu juga ummi..hehehehehehehe



No comments: