umairahpun nak gosip jugak

umairahpun nak gosip jugak

salam perkenalan

salam perkenalan

CE KLIK...CE KLIK KAT SINI ADA APA YEK....

06 January 2011

semalam yg berlaku


semalam elektrik termati seketika selama 1 jam...dari kul 7 - 8 mlm... kebetulan si suami pulang awal..maka si isteri dan si anak sungguh gembira kerana ada member join kegelapan... maka alkisah terdamporlah si tiga beranak ni like duyung and dugong di tepi pantai menikmati sauna dalam kegelapan..


"mi..lampu abis.."
"aaa...lampu abis, mairah jgn main dekat dgn lilin ye nanti rambut terbakar.."
"mi... rambut abis"
"mmm... suka hatilah mairah...kau ni sepatah ummi cakap dua ribu patah soalan kau tanya kang"


menyesal tak masak awal2... aku sebenarnya semalam malas nak masak awal sebab nak join mairah tengok kartun... dan kebetulan juga en suami balik sebelum pukul 7 dan tiba2 je lampu terpadam...alamak!!! tak ada karen.. nasib aku masak nasi awal.. maka dengan bertemankan lilin aku masak juga lauk.. entah apa aku masukkan dalam sayur pun aku tak tahu... nasib masa nak makan lampu dah ada.. takut juga masak2 termasuk benda asing like lipas, cicak... what cicak!!!!!! semalam ada seekor cicak hampir masuk kereta... aku dah gelabah binatang ni masuk dalam kereta...


"mi...tadikan ada cicak hampir2  nak belok masuk kereta" 
"jahat!!! abang jgn yek... kang tak pasal saya bawak kereta masuk longkang!..buang cicak tu cepat"
"eeiii tak paham tul... abang cakap cicak tu hampir2 bukan dah masuk... tak paham jawapan ke"
"oo...heeee... takut dia masuk je... kalau masuk kainkan bahaya.."
"mi tu nampak cicak macam nampak hantu... cicak tak ada gigilah nak gigit.."


tolonglah cicak ko jgn nak berkelana bersuka ria dalam kereta aku ye... aku bukan takut ko cuma aku segan dengan ko tu..badan lembek.. nampak segala isi perut...eikkk

No comments: