umairahpun nak gosip jugak

umairahpun nak gosip jugak

salam perkenalan

salam perkenalan

CE KLIK...CE KLIK KAT SINI ADA APA YEK....

17 March 2011

Cecite-cecite...lagi..

semalam... sedang aku syok2 mentelaah baca buku datang si cik mairah membawa CD Hantu Kak Limah Balik Rumah..pandang aku macam nak telan, rupa2 nyer ada makna pada pandangan tajam cik mairah tu..agaknyer dia mikir macam mana nak mulakan cakap dengan ummi suruh bukak CD kesayangan dia tu..
'mi... butak lah antu mah...'
'ish...asik hantu kak limah je mamai... suruhlah ayah ummi malas'
'alah....' menjeling bagai nak terjuling biji mata..terus berlari mencari si ayah
'ayah... antu mah..' sambil tunjuk CD pada si ayah
'ok... mamai baring nanti ayah bukak..'
'yeh.yeh..yeh..antu mah...antu mah...ummi..ayah butak antu mah..pak de ayah butak antu mah...jom lah...nengok antu mah..'
habis satu rumah dia panggil suruh tengok HKBR tu... semangat benor nak nengoknyer... kalau ikutkan hati mau je aku bakor kan CD tu.. pakkal harta ayah...dah keberapa kali menontonyer... sampai akupun dah hafal skrip... baik aku je yg berlakon jadi hantu tu... cik mairah pulak suka mengajuk dialog orang2 dalam cerita ni... siap buat gaya..lebih hebat dari ayah and pak de...
what everlah cik mairah asal dikau duduk diam dan mentelaah HKBR tu..ummi dah muntah keluar pizza tengok cerita tu...


cerita pun bermula...maka peserta pertama ialah cik mairah

 betapa seronok nyer dia... 'antu mah' telah menjelma

kusyuk menghayati jalan cerita... bukan faham pun cik mairah ooiiii..


 kerana penangan koranglah anak dara aku terlebih2 meminati..

suspen..tengok 'antu mah' kejor abi hurairah kat kawasan kubur...
siap pegang dada terkejut tu...

penat duduk berdiri pulak lebih jelas dan nyata menghayati dialog

tercapai kepuasan menonton cerita yang entah berapa kali dibukak...

No comments: