umairahpun nak gosip jugak

umairahpun nak gosip jugak

salam perkenalan

salam perkenalan

CE KLIK...CE KLIK KAT SINI ADA APA YEK....

13 June 2011

Ketam 3 Rasa

Ketam 3 rasa ni permintaan en. suami... maka isteri yang tak berapa nak pandai memasak nipun usaha dengan gigihnyer untuk menyediakan hidangan yang diminta oleh en.suami.. kalau dia makan tak berbunyi tu maka sendaplah masakan aku tu...wikiwiki... atau takut nak komen sebab takut aku mogok ke dapur... tak ada makna nak mogok2 ke dapur ni... ada masa2 tertentu je aku malas masak... heee ketika hari selasa jer sebab hari tu taman aku ada pasar malam...
ok back to my resepi ketam 3 rasa ni k.. tapi aku ni tak kreatiflah nak menghias makanan ni...


Bahan2 nyer:
4 ekor ketam aku kerat 2 maka jadilah 8.. 
6 helai lada kering
1 biji bawang besar {dikisar
3 biji bawang putih {dikisar
3 biji bawang kecil {dikisar
sos cili
sos tomato
sos tiram
1 kiub pati ayam knorr 
air sedikit
gula sedikit
garam
minyak


barang2 hiasan:
limau sunquik potong dadu
timun potong dadu
lobak potong ikut suka
bawang besar potong dadu

No comments: