umairahpun nak gosip jugak

umairahpun nak gosip jugak

salam perkenalan

salam perkenalan

CE KLIK...CE KLIK KAT SINI ADA APA YEK....

04 July 2011

pabila kau menjadi aku =(

masa nak tidur malam tadi aku menagis..mairah masuk bilik terus terpa ke arah aku

mamai: ummi, nape nangis?
aku: ummi sedih lah sayang..
mamai: nape sedih? ayah wat ye?(sambil raut muka mencebik nak nangis juga..oh mairah..)
aku: taklah.... ayah tak buat pun..terima kasih .ummi saje nak sedih, mairah sedih jugak ke?
mamai: (sambil angguk2 kepala)  ummi ok ke?..ummi janganlah nangis (sambil tangan usap2 muka aku.., lagi lebat air mata aku keluar,lagi kuat aku peluk mairah, lagi ligat kesedih hati aku keluar... mairah terima kasih sayang... terima kasih faham perasaan ummi..

oh hati, cubalah kau jadi hati yg tabah dengan tomahan dan cercaan org disekelilingmu..
oh hati, dah aku cuba untuk abaikan kata2 orang yg memandang rendah padaku tapi.....aku....
oh hati, jangan kerana mereka, keluarga yang aku bina ranap sekelip mata....
oh hati, kuatkanlah perasaanku dengan akalku yg waras
oh hati, aku dah tak nak bersedih, memendam rasa lagi...

Ya..Allah.. berikanlah aku ketenangan di hatiku dengan keimanan dan cahaya kasih sayangmu...