umairahpun nak gosip jugak

umairahpun nak gosip jugak

salam perkenalan

salam perkenalan

CE KLIK...CE KLIK KAT SINI ADA APA YEK....

13 October 2011

Kita Gelak2 Kejap Nak....

CERITA 1

 Budak punk dan atok


Seorang orang tua sedang duduk di kerusi di sebuah taman bunga sambil menikmati udara petang.. Tiba-tiba seorang anak muda bergaya punk duduk di sebelah si atok tersebut...Rambut anak muda itu dicat kuning dan hijau, sementara rambut-rambut yang berdiri dicat jingga dan ungu. Di sekeliling matanya diwarnakan hitam. Orang tua itu lama menatap si punk tersebut...Merasa terganggu dengan tatapan orang tua itu.. pemuda punk itu bertanya.. "Eh, pakcik.. kenapa tenung saya macam tu..? apakah dulu waktu muda pakcik tidak pernah buat kerja yang gila-gila?"Setelah menarik nafas panjang... orang tua itu menjawab.. "Tentu saja pernah. Dulu aku pernah mabuk teruk..dan ketika mabuk itulah aku merogol seekor landak. jadi sekarang ini aku keliru... jangan-jangan kamu adalah anakku."


CERITA 2

Seorang anak bertanya pada ibunya ketika melihat sebuah poster seorang lelaki bercium dgn seorang perempuan.


                Anak: Mama, gambar tu gambar apa?
                Ibu:oohh, itu gambar orang yg sedang menolong kawannya yg sesak nafas
Anak:ooh, kalau mcm tu kasihannya ngan bibik
Ibu:kenapa dgn bibik nak?
Anak:Bibik pun selalu sesak nafas tapi nasib Papa baik dan selalumenolong Bibik
Ibu:"¿¿??????!



CERITA 3

Di pagi hari yang nyaman,dua orang sudah lanjut usianya duduk berehat-rehat. Pak Abu dan Pak Majid namanya. Yang Pak Abu membaca surat khabar manakala Pak Majid hanya duduk termenung jauh sambil hisap rokok daun.


                Pak Abu: Majid, engkau tengoklah berita hari ini. Ada orang sanggup jual anaknya.
Pak Majid: Hmmmmm. Jawab Pak Majib macam acuh tak acuh je.
Pak Abu: Kot pun terdesak nak duit janganlah jual anak. Banyak lagi cara nak dapat duit. Kerja kat pam minyak ke, jual kacang putih ke, jual surat khabar ke. Betul tak Majid…?
Pak Majid:Hmmmmmmm… Sambil mengembus asap rokok daunnya keluar melalui hidungnya…
Pak Abu: Kau ni kenapa Majid? Takkan berita ini kau tak ambil peduli ke? Ini melibatkan kemanusiaan tahu. Binatang pun tahu nak jaga anaknya.
Pak Majid: Hmmmm….Nilah aku nak bagitau engkau. Kalaulah aku masa muda-muda dulu..Aku jual je anak-anakku tu..
Pak Abu: Hah??? Engkau biar betul Majid!
Pak Majid: Hoii.. Engkau sedar tak sekarang ni berada di mana? Sedarlah Abu….Kita sekarang di RUMAH ORANG TUA. Kalaulah aku tahu perangai anak-anak aku tu macam nilah, dah lama dah aku jual budak-budak tu!
Pak Abu: HEHEHEHEHE…



CERITA 4

Ada dua orang gila yang sedang berbual di rumah sakit jiwa Tampoi.


                Orang gila 1 : ( sambil naik atas meja ) "Kamu tahu tak?"
Orang gila 2 : "Tahu apa?"
Orang gila 1 : "Aku ni matahari ( sambil mengangkat tangannya tinggi-tinggi ) lihat lah terang dunia ini disebabkan aku!"
Orang gila 2 : ( dalam hati ) "Jangan-jangan dia ini bertambah gila, aku mesti lapor pada doktor biar dia diperiksa... "Sambil berlari orang gila 2 tadi pergi ke bilik doktor dan menceritakan apa yang berlaku:
Orang gila 2 : "Doktor, kawan saya itu mungkin bertambah gilanya."
Doktor : "Kenapa?"
Orang gila 2 : "Benar doktor, dia naik ke atas meja sambil mengangkat tangannya dia cakap dia adalah matahari, dunia ini terang dia yang buat."
Doktor : "Kalau begitu suruhlah kawan kamu tu turun."
Orang gila 2 : "Jangan doktor, nanti kalau dia turun gelap dunia ini nanti..."
Doktor : "???"


CERITA 5


                Cucu : Nenek!! nenek..!! Datuk meninggal !!
                Nenek :Bila cu ?? 
               Cucu :Baru je, jatuh dari p0k0k sukun, cepat nekkerumah, keluarga sudah bkumpul semua, mari cepat nek !!
               Nenek : Kejap cu, nenek pinjam HP kamu dulu cu ..
               Cucu : Nak tpon siapa nek ??
               Nenek : Bukan! nenek nk buka facebook dulu..nenek nk ubah status dari BERKAHWIN menjadi JANDA...


               CERITA 6


             Girl: Awak merokok?
              Boy: Tak...              
              Girl: Minum?             
              Boy: Tak...              
              Girl: Ada kereta?             
              Boy: Cuma ada BMW,WOLKSWAGEN,SUBARU,HONDA DENGAN FERRARI...

              Girl: [Wah anak orang kaya rupanya] Rumah kat ne?
              Boy: Bukit Antarabangsa...              
              Girl: Wah mesti mahal...              
              Boy: Tak la...cuma RM 950.000 je...              
             Girl: Dah pernah pegi haji?              
             Boy: Umrah baru 3 kali...haji 2 kali..              
             Girl: Wah...[Calon suami mithali]...kerja apa?              
             Boy: Pengarah syarikat..             
             Girl: [Confirm jadi boyfriend aku] HOBI?              
             Boy: Tipu orang... :P


No comments: